lördag 17 oktober 2015

Jag vill!

Just nu snubblar jag på startlinjen hela tiden. Men jag vill tro att jag kan. Jag vill köra LCHF nu och rasa i vikt ett tag! Jag vill känna att min kropp är ett heligt tempel och att jag blir ett nyttighetsfreak med vad jag stoppar i mig! Jag vill sluta att hälla i mig choklad och läsk och förstöra min kropp. Jag vill inte känna hur kläder som blivit rymliga börjar strama igen. Jag vill ha på mig mina nya sportkläder utan att de skaver. Jag vill ha på mig vinterjackan och känna att den har en god passform. Jag vill känna mig slankare till vardags och slippa ha så ont i fötterna när jag vaknar. Jag vill inte känna mig så tung och öm hela tiden utan vill komma ut på mina promenader dagligen så att jag blir så där härligt stark och energisk igen! Och sover mycket bättre gör jag ju också!

Jag vill ta vara bättre på sömnen, vilket innebär att jag inte vill dricka massa cola och ta min lio för sent. Då slår bara hjärtat snabbt på kvällen och jag får svårt att sova. Jag vill lägga mig tidigare!

Jag vill anstränga mig och göra mat varje dag, även om det är nåt enkelt. Jag vill hålla mig till planen och känna att jag kan vara stolt över att vara på väg igen! Jag vill fortsätta resan neråt och känna att jag kan lita på mig själv igen.

Jag vill verkligen detta!!

Kan inte mitt morgonjag också hoppa på tåget så att vi kan växeldra åt samma håll? Det vore fantastiskt ju!!

Planering söndag

  1. Äggfrukost. Kanske scrambled eggs med ost?
  2. Laga mat på korven, kanske blomkålsmos och korv i ugn med ost, tomat och lök?
  3. Gå min promenad! Kanske kan Mattias och Alma följa med? Helst mitt på dagen i dagsljus!
  4. Färga håret!
  5. Rensa i sovrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar