måndag 5 oktober 2015

LCHF mot 80 kg 10 november

Igår började jag lästa The Beck Diet Solution! Ska avsätta tid för det varje dag så att jag får mental hjälp att hålla mig på spåret! Beslöt mig också för att börja med LCHF igen. För att det är enkelt att veta vad man ska äta, för att man får äta sig mätt, för att jag gå ner mycket på kort tid och för att jag har svårt att begränsa kolhydrater och går helt bananas! Nu vill jag hålla dieten helt och fullt fram till 80 kg!! Eller mer. Vägde in mig idag på 86,1.

Får äta max 2 chokladrutor Mint Lindt Creation varje dag om jag måste. Men det är allt! Jag får försöka göra festliga saker på fläskytterfilé, fläskfilé, kyckling (idag grillad kyckling) och äta mycket kvarg och keso som jag gillar. Och dricka mina sockerfria drycker! Det FINNS mycket jag FÅR äta som jag verkligen gillar! Om jag jobbar mentalt med detta nu så ska det gå bra.

Jag ska vara metodstyrd men inte resultatstyrd! För jag måste må bra! Går mina promenader var och varannan dag och har börjat gå milen! Det gick jättebra i förrgår och jag ska försöka gå idag igen :-)

Jag kan gissa när jag nått 80 men det är ingen brådska!

Jag gissar på 2 kg första veckan och 1 kg varje vecka sen dess. Så om 5 veckor vilket är lite drygt en månad! Ca 10 november borde jag väga 80 kilo om jag håller mig till planen!! Så underbart härligt det hade varit att bli smalare och känna mig snyggare, starkare och lättare. Jag längtar! Var på KappAhl igår och provade kläder och känner redan nu hur kroppen hänger ihop bättre och magen är inte alls lika framträdande som tidigare, även om den putar ut mer än brösten fortfarande i profil.

Om jag ska äta massa onyttigt och kolhydrater så vill jag först gå ner till 78 så att jag max väger 80 kg innan jag fortsätter min viktnedgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar