fredag 2 oktober 2015

Low carb

Nu är jag trött på att inte gå ner mer! Jag vill verkligen bli smalare igen. Det är en sån häftig känsla! :-) Har beslutat mig för att köra Low Carb. LCHF så långt det är möjligt utan överdrivet mycket fett, och vanlig mat när det är svårt att få tillgång till annat. Men INGET frosseri i pasta, bröd, ris och godis! Jag får äta 2 rutor mörk choklad (Mint Creation) varje dag om det krisar, men helst ska jag försöka undvika det. Och jag vill gå mina promenader varje dag!

Nackdelar med att väga mycket:

  1. Låren skaver mot varandra
  2. Det är tungt att ta sig runt även korta sträckor som i huset
  3. Alla kläder spänner över magen 
  4. Jag vaggar som en anka
  5. Jag har värk som blir värre
Fördelar med att väga mindre:
  1. Jag känner mig starkare och mer rörlig!
  2. Jag behöver inte tänka på att hela tiden dölja så mycket som möjligt när jag klär mig utan kan känna mig snygg i nästan vad som helst. SÅN frihet att klä sig med glädje :-)
  3. Jag orkar stå upprätt längre och orkar göra mycket mer. Hela dagen! 
  4. Ansiktsformen kommer fram mer och drunknar inte i dubbelhakor
Nu ska jag hålla fast vid dieten i ett år. 365 dagar. Precis som de gör i Extreme Makeover Weightloss!! Och man kan gå ner hur mycket som helst på den tiden!! Om man verkligen är duktig och kör hårt!!

Så jag räknar ner fast uppåt så att jag inte förvillar mig :-)

Idag är alltså DAG 1!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar