torsdag 1 oktober 2015

Ny taktik

Igår tänkte jag igenom min situation igen. Jag VILL verkligen gå ner i vikt! Jag känner mig förvånad över hur smal jag blivit redan och vill väldigt gärna fortsätta med både promenader och viktminskning vilket har fått stå tillbaka nu när jag varit sjuk i några dagar.

Men igår kände jag att jag vill äta allt. Dels för att vi har så svårt att få till tid att laga mat och dels för att jag ammar och har svårt att äta en mer ensidig diet (LCHF). Får jag äta allt är det mycket lättare att laga mat. Men jag ska försöka tänka lite low carb och gärna ha min äggfrukost kvar.

Vägde in mig idag på 86,7 kg.

Nu förväntar jag mig en mer långsam takt. Men jag ska sluta frossa och det blir lättare när jag inte förbjuder nåt. Och jag ska äta varierat och näringsrikt!

Jag kan inte hoppa på och av LCHF varannan dag, nu kör jag detta ett tag och försöker njuta av livet istället för att vara arg på mig själv!!

Jag har funderat på att köpa kläder på Gudrun Sjödén men de är så dyra så nu har jag bestämt mig för att vänta tills jag gått ner lite mer! Köpte i alla fall två jättefina ulltröjor och en långärmad figurnära klänning på HM idag som jag kan börja använda genast :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar