måndag 3 augusti 2015

Första riktiga dagen

Igår åt jag massa onyttigt. Bla en vetelängd vilket gjorde att jag fick massa diarré inatt, jag är nog glutenkänslig. Förhoppningsvis följde en del av chokladen också med ut! :-)

Igår läste jag om en tjej som lyckades gå ner 45 kg på 8 månader och blev så peppad! Nu vill jag ta tag i detta på allvar och idag känner jag att jag vill köra LCHF och ordentliga promenader dagligen för SNABB viktminskning!

LCHF bara för att det är lätt att veta att man följer dieten, man blir mätt och det går snabbt. Det är lite lurigare (för mig) att äta bra av allt då jag går igång på pasta tex och inte får några tydliga riktlinjer eller restriktioner.

Så nu måste jag skippa min favoritjuice på morgonen. Och köra på C-vitaminbrus och bara ägg istället för äggmackor. Kan också ta scrambled eggs med ost som ju är SÅ gott! Eller ta en keso och lite skinka. Det har ju gått förut!

För att orka gå på promenader med min värk tänker jag förebygga den med en ipren! Tog en ipren i förrgår kväll och igår var jag förvånad av hur mjuk och pigg (läs normal och värkfri) jag kände mig på morgonen. SÅN skillnad! Visst är det inte bra att ta värktabletter varje dag, men att vara så här överviktig är inte heller speciellt bra!

Invägningsmått
Invägning idag på 91,5 kg.
Mått runt mage (lite ovanför naveln): 104 cm
Överarm (precis under kort ärm): 36 cm
Lår:  66 cm
Rumpa: 114 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar