söndag 16 augusti 2015

Omstart med LCHF

Mitt nya mål är att väga 88,4 igen på torsdag vilket jag bör göra om jag tittar på hur lång tid det tog att gå ner från 89,6 till 88,4 sist.

Jag kroknade på LCHF andra veckan, jag kände mig helt fixerad vid mat och galen och otillfredställd i kroppen vilket inte fungerade när man har två krävande barn att ta hand om och inte får sova på nätterna. Det blev viktigare att äta allt och känna sig normal. Så i onsdags hade jag en ätardag med en del godis. Och på torsdagen åt jag också en del onyttigt. På fredagen ville jag vara duktig igen men visste inte riktigt hur jag skulle äta så det blev någon kexchoklad och några mackor till. Likaså på lördagen men på dagen bestämde jag mig för att köra LCHF igen. För att det är enkelt att veta vad man ska hålla sig till och för att det fungerar. Så får jag se om jag gör ett uppehåll efter en vecka innan jag fortsätter igen. För jag gick i alla fall ner 2 kg på 2 veckor! (Var uppe i 3 kg men förlorade 1 kilo när jag bröt dieten).

Något som verkligen fungerat är kvarg! Supergott, speciellt om man blandar den med grädde. Och är jag inte på LCHF är kvarg i sig jättebra då det innehåller rätt mkt protein och väldigt lite fett. Men igår handlade jag lite mer mat för att klara mig på LCHF, nu gäller det bara att ha tid för matlagning i veckan också. Det är där det blir kritiskt för jag tröttnar snabbt på korv och ost. Finns det bara bra mat tillgängligt så går det nog rätt mycket lättare,

Så nu kör vi igen! LCHF andra försöket! Tredje veckan! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar