fredag 11 september 2015

Nu är det dags att styra om min vikt!

Imorgon lördag 12 september startar jag igen. Jag vill på allvar ta tag i vikten och gå ger ordentligt nu! Jag är trött på min tunga kropp som gör ont överallt, inte minst i fötterna. Och på min gravidlika mage som gör det jättesvårt att klä sig snyggt och bekvämt. Och på mitt tjocka och udda utseende som gör att jag jämt står ut bland andra.

Det var en underbar känsla att bli mer vältränad och proportionerlig i kroppen! Nu kan jag inte ha mina nya löparkläder för att magen blivit så stor igen.

Imorgon ska jag väga in mig och INTE deppa ihop över hur mycket det är (kanske 88, kanske 89). Det går att förändra. Det går att ta nya tag. Det går att lyckas!

Jag måste äta mig mätt. Jag måste försöka göra storportioner och planera ätandet. Jag måste ha mer kyckling och kött varje dag för att inte krokna!

Successiva approximationer.

Anpassa dina ansträngningar till vad som behövs för att det ska fungera! Styr om kursen. Det är inte omöjligt! Det går!! :-) OCH JAG VILL OCH JAG ÄR REDO!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar